24 November 2010

Kada ti flaša padne na glavu


 +

 +
 =

Dok sam pio kafu sa društvom u komšiluku, počeli smo da pričamo o higijeni i čistoći oko zgrade.

Nedaleko od ulaza u zgradu su postavljena dva kontejnera koja služe za odlaganje otpada. I to mi je dalo inspiraciju da napišem ovaj post. Da, inspirisali su me kontejneri, jer su, za divno čudo bili poluprazni. Znači da komunalci dobro obavljaju svoj posao.

Ali, uvek ima ono ALI. Da li građani obavljaju svoje dužnosti koje se tiču čistoće okoline zgrade koja je vlasništvo svih nas???

Razni papirići, opušci od cigareta, pa i kese, svakodnevica su u obližnjem parku. Nekoga, izgleda, mrzi da se prošeta 20 metara i baci smeće na mesto koje je predviđeno za to.

Šta još reći, kada je meni još uvek ostala u sećanju komšinica koja je bez trunke srama bacila kesu punu smeća sa terase, pravo pored kontejnera. Ciljala je ona u kontejner, ne sumnjam ja u njenu "dobru nameru" ali se očigledno malo preračunala, pa nije pogodila u metu... Ili je možda vežbala novi način ubacivanja trojke sa visine...

I sam sam bio žrtva jednog "bisera" te moje komšinice, kada je staklenu flašu od jestivog ulja bacila na 20 cm od mene. Da sam bio bliže, sigurno bi me pogodila.

Kažu, reciklažom će se rešiti problem viška otpada. Ne sumnjam ja u to, ali ljudi, dajte malo da pre reciklaže samog otpada, recikliramo malo loše ljudske navike i nezainteresovanost za osnovnu kulturu higijene kod jednog broja naših ljudi.

Svi kažu da je reciklaža otpada posao budućnosti. Slažem se sa tim, i treba otvarati smerove u srednjim školama  i na fakultetima u vezi sa tim, ali trebamo prvo da se okrenemo sadašnjosti i da recikliramo svoje navike. Da opušak ili papirić bacimo u kantu, da plastični, kartonski i papirni otpad bacamo na mesta predviđena za to. To je jako malo za nekoga, ali će za buduće generacije značiti puno...

Čak i za decu i unuke te moje komšinice koja ima takve navike...


Reciklirajmo navike i ponašanje prema prirodi. Nakon tog procesa, lako ćemo reciklirati razne vrste otpada...




1 comment:

  1. Takvih primera je i u mom kosiluku, ne samo kod tebe. Pozdrav od Bojane

    ReplyDelete