14 November 2011

Svedoci čudnih bića



Nekih 10-ak dana nisam bio aktivan na ovom blogu, jer mi mnogobrojne poslovne obaveze to nisu dozvoljavale. Sada se ponovo javljam, jer mi je "materijal" za ovu temu dalo nekoliko osoba.

Naime, pre dva meseca mediji, kako oni pisani, tako i elektronski, bili su puni tekstova i priloga o "letećoj utvari mlade neveste" na putu Bor-Zaječar preko Nikoličeva. Neki su u tome videli mogućnost dobre novinarske ili SF priče, a pak oni drugi su videli mogućnost da od toga naprave veoma zanimljivu i nadasve isplativu turističku mogućnost.

Elem, već nekoliko dana neki ljudi mi se javljaju sa pričom o nekoj utvari koja hoda na starom putu prema selu Zlot. Zanimljivo je da te osobe, koje su mi to ispričale ne poznaju jedna drugu, ali im se priče u većini slučajeva slažu. Naime, po njihovim rečima, svake godine u Novembru, između verskih praznika Mitrovdana i  Aranđelovdana na tom putu u ranim jutarnjim satima može se videti providna utvara koja, prema rečima tih osoba, je pola čovek pola životinja.

Jedna osoba mi je čak i ispričala da misli da je to Mjazonopće, neka vrsta mitskog bića koja se često pojavljuje u ovim krajevima.

Svakako, priče su im bile baš uverljive. U očima im se video strah i zabrinutost. Počeo sam da istražujem da li je to i koliko istina, u stvari zašto je ovaj kraj Srbije generalno tako mističan i toliko pun nekih "utvara" koje se vide i tokom dana, a najviše u doba mrkle noći.



Mnogi ljudi kažu da su to "bapske priče". Sećam se, jednom, baka mi je pričala da su ljudi najviše viđali utvare, vampire i duhove u doba godine kada se potapala konoplja i kada su isparenja konoplje (koja je poznata kao biljka koja ima opijate u sebi) uticala na čoveka opijajuće, pa su se ljudima, u to doba kada nije bilo interneta i kompjutera, priviđale razne stvari.

Verovanja u onostrana bića su jako raširena u svim narodima sveta. Niko se, na primer, neće usuditi da prođe noću kroz groblje, jer uvek postoji neki strah da iz nekog groba ne iskoči vampir.

Duhovi, vampiri, osenje, vile, veštice i ostala bića, možda su negde tu. Ja ih nisam sreo, a ako ste ih vi sreli, podelite u komentarima taj vaš doživljaj.

A na kraju, ko ne veruje, može se dobro zabaviti. A ko veruje, neka kaže kako se odbraniti od tih bića.

Nešto tamo negde postoji.....





1 comment:

  1. Ja milsim da je u pitanju neka vrsta drekavca nekrštenog bića.....:) U glavnom takvi opsedaju selo i osobe u ranim jutarnjim satima :D

    ReplyDelete