10 September 2013

Memories from Greece....

Posle pauze od mesec i nešto više dana, eto mene opet ovde. Malo sam se ulenjio, ali se sve to može opravdati činjenicom da sam imao jako prebukiran period iza mene i da sam konačno otišao na zasluženi godišnji odmor.

I ovoga puta sam se odlučio za Grčku, za Egejsko more i lepo mestašce podno planine Olimp. Rešio sam da sebi dam maksimalnog oduška i da se odmorim i napunim baterije za poslovne obaveze koje su predamnom.

Čarobna je ta obala. Miris mora budio me je svakog jutra. Voleo sam u ranim jutarnjim satima da prošetam plažom, gledam izlaske sunca, udišem morski vazduh i da prepurstim da me so iz vazduha okrepi i osnaži. 

Kafa uz miris i ukus prelepih grčkih peciva je nešto bez čega ne može da mi lepo započne dan u ovoj prelepoj mediteranskoj zemlji. Nakon uživanja na terasi studia, prošetao bih do neke obližne plaže i prepustio se talasima slanog i toplog mora. Kažu mi domaćini, da je zvuk talasa zapravo šapat Posejdona, boga mora, i da ukoliko imamo oštar sluh, možemo čuti njegove poruke. Iako sam se trudio, ništa nisam čuo. Možda jer nisam dobro razumeo grčki jezik :) . Mala šala, naravno.

Još osećam miris iz ribljih restorana, dok spremaju orade, ribu ili neki drugi morski specijalitet. Naravno da je i giros neizostavan, jer jednostavno, ko nije probao ovaj pristupačan grčki fast food specijalitet, taj kao da i nije bio u Grčkoj.

Voleo sam da se posle popodnevnog brčkanja u moru ponovo prošetam plažom, gledam u horizont i razmišljam o večnosti jednog momenta. Voleo sam i noćno kupanje u moru prepunom talasa, gde se u daljini samo vide svetla brodova i čuje muzika iz obližnjih taverni.

Međutim, znam da Grčka nije samo more, plaža, ždranje girosa i slično. Grčka je jednostavno simbioza lepote, dobre energije, prelepih i tajnovitih ukusa i mirisa, dobrih vibracija sirtakija i buzukija, ljubaznost prodavačice tradicionalnih črčkih slatkiša koja ti uz osmeh proda i neki gram alve više... 

Sve to doprinosi mojoj odluci da ću i naredne godine put juga Balkana, putevima 12 bogova sa Olimpa, u zemlju punu istorije, lepota, divnih ljudi i topline osmeha.







I na kraju, još malo zvukova Grčke...


4 comments:

  1. Od ovog tvog teksta, baš mi se prijeo giros :-)

    ReplyDelete
  2. Gde ces naredne godine?

    ReplyDelete
  3. Još uvek nisam odlučio gde ću... Ali ipak planiram nova putovanja.

    ReplyDelete