09 March 2014

Sajam turizma - kroz prizmu jednog putnika


Mnoštvo ljudi, prospekata, muzike, zvukova, jezika... Gužva, gužva, gužva, ali ipak nešto lepo. 
U Beogradu je od 27. februara do 2. marta održan 36. Međunarodni sajam turizma, na kome se predstavilo oko 1000 izlagača iz 54 zemlje. Zemlja partner, ove godine, bila je Indonezija, koja je na originalan način predstavila svoju turističku ponudu, punu raznolikosti, lepote, jedinstvenosti i tradicije.


Zapažene prezentacije na ovom sajmu, po tradiciji, imale su zemlje iz okruženja: Rumunija, Bugarska, Crna Gora, Hrvatska i BIH. U njihovim turističkim organizacijama su se zaista potrudili da privuku svakog putnika i da, na što bolji način, prezentuju svoj turistički proizvod. 
Naravno, Grčka je i ove godine, za turiste iz Srbije, top destinacija. Naši turisti su, pored severa Grčke, krenuli malo i ka jugu. Nova destinacija, koja je od prošle godine u ponudi domaćih agencija, je ostrvo Evia. Zanimljivo ostrvo, neopterećeno visokim turizmom i pomalo ušuškano među okolnim kopnom, idealna je destinacija za sve. Takođe, interesovanja putnika bilo je i za Krit, Santorini i Kipar. Pohvalio bih ponude i domaćih agencija: "Barcino tours", "Plana tours", "Omnitours" i "Dias Zeus travel"






Originalan štand imao je i Tunis, koji se opet pozicionira na tržištu balkana svojom ponudom toplog mora, mističnih ukusa i bogate istorije. Neću da zaboravim i Alžir, Abu Dabi i Indiju :)





Skoknuo sam i do Sajma vina, gde su se i ove godine predstavile najbolje domaće, regionalne i svetske vinarije. Vinarstvo je veliki izvozni potencijal naše lepe zemlje i treba da se država uključi podsticajnim sredstvima, kako bi se zasadili novi zasadi grožđa i podstaklo otvaranje novih vinarija.



Kažu, svuda pođi i svojoj kući dođi. Prezentacija Turističke organizacije Bor je i ove godine privukla veliku pažnju posetilaca ove sajamske manifestacije. Akcenat je bio na što boljoj promociji Brestovačke banje i njehih kapaciteta, ali nije zaostalo interesovanje i za Zlotske pećine, Borsko jezero, seoski turizam i planinu Stol. Veoma dobra i uigrana ekipa borske turističke organizacije, potpomognuta dobrim ljudima iz DOO "Brestovačka banja - Srpska kruna" i Kluba RTB-a Bor, izašla je u susret svakom posetiocu štanda, profesionalno predstavljajući sve ono najbolje što se u ovom trenutku nudi u borskom turističkom paketu.
Pohvalio bih, takođe i zanimljivu prezentaciju Turističke organizacije opštine Knjaževac, koja je, po tradiciji, najviše bila posvećena Staroj planini, ali je lepo prezentovano i arheološko nalazište "Timacum minus", Banjica, kao i seoski turizam, ali i kafanska tradicija ovog lepog i meni veoma dragog grada na dva Timoka.







I na kraju, moj TV prilog koji je emitovan u Vestima na televiziji "Sezam", 03.03.2014.


Ja se polako, ali sigurno, spremam za nova putovanja. Vidimo se :)

2 comments: