16 December 2011

Dolaze praznici


Evo, sat po sat, dan po dan, nedelja po nedelja, mesec po mesec, polako dođe kraj i ove 2011. godine. Nekome je ona bila dobra, nekome prosečna, a neko bi pak želeo da se ovakva godina nikada više ne ponovi.
Svi svode neke bilanse, podvlače crtu, sravnjavaju račune i prave generalni utisak o raznim aspektima života, a pre svega finansijama.

Ipak, kada dođe poslednji mesec u godini, mene zahvati neka praznična euforija. U centru moje pažnje nađu se Božićne dekoracije, planovi za ukrašavanje kuće, kupovina poklona dragim i posebnim osobama u mom životu. Ovo poslednje neće ove godine biti baš lako, jer je ova kriza istanjila moj budžet za poklone.
Svakako, živimo u potrošačkom društvu i svi trgovci koriste praznike da privlačnim popustima zarade još koji dinar.

Pre nekoliko dana bio sam u Beogradu i posetio tržni centar "Ušće" koji ovih pretprazničnih dana izgleda kao ispostava Deda Mrazove radionice sa Severnog pola. To se svakako može videti iz priloženih fotografija...





Sve je to lepo, izgleda očaravajuće, ali da li je to zapravo cilj ovih praznika???

Ne, svakako nije. Cilj ovih praznika je da budete uz drage ljude, poklonite ljubav, poklonite pažnju i da se potrudite da te dane tim ljudima učinite magičnim i čarobnim. Zato služe ovi dani. Ali, takvi trebate biti svih 365 dana u godini. Praznici su samo tu da možda okrenete novi list, da prestanete sa lošim navikama, da pružite ruku pomirenja nekim ljudima, da završite neke započete poslove ili započnete nove. To je zapravo čar praznika i prava magija.
A koji ćete poklon odabrati, to svakako nije bitno. Ne treba potencirati skupe poklone. Ponekad mali znak pažnje ili neki ne tako skup poklon može da postigne bolji efekat od nekog ekstravagantnog i preskupog šljaštećeg dara. Danas ambalaža prodaje proizvod, pa se često dešava da je spolja gladac, a unutra jadac. Najlepši su pokloni kojima izražavate sopstvenu kretivnost, date svojoj mašti na volju, a u sve to utkate ljuvac prema osobi kojoj darujete poklon.

Ja polako idem da ukrasim ostatak stana. Ovaj post je nastao u pauzi između ukrašavanja moje i dnevne sobe. Ukrasi su tu, jelka je tu, idem ja a Vi mislite malo o ovim mojim rečima... I da, javljam Vam se ponovo uoči Božića... :)))))


No comments:

Post a Comment