25 August 2011

Kuda idu vozovi u Srbiji???


Volim putovanja i volim da putujem, a na nekim kraćim destinacijama, da bih video lepe krajolike, volim da putujem vozom. Kada nekim ljudima spomenem da volim da putujem vozom, oni me samo pogledaju popreko i kažu da je to za njih sporo, da vozovi u Srbiji uvek kasne, te da je putovanje vozom samo za "tešku socijalu"...

Meni putovanje vozom na nekim malo kraćim destinacijama odgovara... Ali, poslednjih godina, vidim da se nešto čudno dešava sa državnim železnicama...

Da, u Srbiji vozovi uvek kasne, to je svima opšte poznato. Čak, mislim da bi svojevrstan brend Srbije upravo trebao biti srpski vozni red koji se nikada ne ispoštuje... 

A sada imamo i neke ukinute linije koje su mnogim ljudima, naročito iz seoskih sredina, predstavljale jedinu vezu sa gradom, pošto u mnogim opštinama ne funkcioniše redovan autobuski prevoz. Takvih primera ima u nekim opštinama na jugu Srbije. Kažu nadležni, to je privremena mera. 

Da sagledamo još neke činjenice, koje su zvanični podaci preuzeti sa sajta Železnica Srbije: 

Osnovna delatnost: prevoz putnika i robe, vuča vozova i održavanje vučnih jedinica, vozova i voznih sredstava, održavanje pruga i tehnički nadzor nad njima, nadzor nad drugim pružnim i staničnim objektima i postrojenjima, održavanje i izgradnja uređaja, postrojenja i instalacija i dr.
građevinska dužina mreže pruga4.092 km
elektrificirane pruge (25 kV, 50 Hz AC)1724,10 km
magistralne pruge1.767,488 km
industrijski koloseci772,568 km
širina koloseka1.435 mm
maksimalni uspon27.41´
maksimalno osovinsko opterećenje22,5 t
vučna vozila417
park putničkih kola797
park teretnih vagona7.528
broj zaposlenih radnika18.651


Preduzeća čiji je osnivač Akcionarsko društvo "Železnice Srbije"
Red. br.
Naziv
Direktor
Predsednik Upravnog odbora
Adresa
1.Saobraćajni institut CIP d.o.o BeogradMilutin IgnjatovićBeograd,ul.Nemanjina br. 6
2.Zavod za zravstvenu zaštitu radnika JP "Železnice Srbije"Dr Ljiljana ŠevićBeograd, ul.Savska br.23
3.Preduzeće za izgradnju železničkog čvora Beograd d.o.o
Milutin Milošević

Beograd, ul.Stijepana FIlipovića br.45
4.Društvo za prevenciju invalidnosti i radno osposobljavanje invalida rada "Zaštitna radionica" d.o.o.Beograd
Živko Ignjatović
Beograd, ul.Savska br.4
5.ŽIT - DP Železnički integralni transportSvetozar MilanovićBeograd, Savski trg br.2
6.Društvo za kombinovani transoirt D.O.O."Srbijakombi"Moma TunićBeograd, Nemanjinabr.6

A sada, nakon iznošenja ovih podataka. da postavim nekoliko pitanja:

1. Kada su već ukinuli linije, zašto te radnike i konduktere sa tih linija nisu poslali na prinudne odmore i tako uštedeli novac iz republičkog budžeta?

2. Kolika je plata zaposlenih u JP "Železnice Srbije"?

3. Zašto, na većini stanica nema i noćne prodaje karata već samo preko dana? 

4. Kako neko kome iskrsne putovanje da kupi kartu po ceni redovne vozne karte rano ujutro ili kasno uveče a da ne plati kaznu jer nije bio u mogućnosti da kupi kartu jer je šalter zatvoren?

5. Gde su finansijski izveštaji i da li se upravni odbor JP "Železnice Srbije" složio sa ukidanjem linija?

6. Kolika je plata generalnog direktora JP "Železnice Srbije"?

7. Kada će putnik biti ispoštovan od strane pojedinih šalterskih službenica i službenika koji nisu čuli za bon ton i misle da je to neki francuski parfem?

.... Još je tu mnogo pitanja, ali za sada neka bude ovoliko...

A pre neki dan najavljuju rekonstrukciju pojedinih deonica gde će vozovi da se kreću brzinom 200 km na sat

Da ne bude kao u pesmi 200 na sat pa u krivinu....

Neka se gospoda iz tog javnog preduzeća malo pozabave neispravnim rampama i nebezbednim pružnim prelazima.

Pa neka polako idu u budućnost, ne brzinom 200 na sat, već mnogo brže... To im ja od srca želim.... Toliko brzo, kao na ovoj slici dole... 


Dok čekamo svetlu budućnost srpskih železnica, možemo poput malog Ive da sami pravimo voz...


No comments:

Post a Comment