30 June 2013

Nastavak puta ka EU - šansa za sve ljude


Vest je stigla. Ovogodišnji Vidovdan ostaće upamćen po tome da je Srbija napravila još jedan korak napred ka evropskom putu. Dobili smo zeleno svetlo za početak pristupnih pregovora sa EU. Krenuli smo, pre svega, da uređujemo život i usklađujemo ga sa evropskim standardima.

Poznato je da se ja lično zalažem za ulazak Srbije u zajednicu evropskih država. Smatram da Srbija jeste geografski u Evropi, ali nije po standardima, uslovima života, zakonske regulative. Dobro je da je i ova "nova" vlast nastavila da Srbiju vodi u pravom smeru. Smeru ka zajedničkom i boljem životu.

Međutim, postoji volja, postoji zakonska regulativa, ali veliki skepticizam prema EU javlja se kod običnih ljudi. Ja se svojski trudim da im objasnim koje su prednosti i šta Srbija dobija. Čini mi se da se prethodnih godina više pričalo o "manama" Evropske unije. Namerno sam stavio navodnike, jer to nisu mane, nego jednostavno pravila igre kojima igra napredni svet. I u samoj Uniji je mnogo evroskeptika, ali nisam čuo da su se, zbog teškog i surovog života odselili iz neke od država članica EU u kojima žive. Svako ima pravo na svoj stav, na svoju politiku, ali ne treba biti nerealan.

Ovaj post pišem 30. juna, dan pred ulaska Hrvatske u EU. Prošlost Srbije i Hrvatske opterećena je mnogim sukobima, nerazumevanjima, nepotizmom i ostalim lošim stvarima. Prošlost neka ostane u prošlosti. Drago mi je što smo sa svima počeli da gradimo zajedničku svetliju budućnost.

Braćo Hrvati, učinili ste puno da obnovite i ulepšate svoju zemlju. I to zahvaljujući predpristupnim fondovima. Drago mi je što i našoj vladi pomažete na evropskom putu. Prošlost je bila mračna, u sadašnjosti  smo upalili svetlo saradnje, da bi nam budućnost bila svetlija i naprednija. Hvala na svemu. I ja pratim celodnevni program na HRT-u. Trebaju ga pratiti i nadležni u našem medijskom javnom servisu. Ovako se priča o EU. Imate od koga da naučite, pa lepo to primenite i kod nas. Da slika o EU u Srbiji više ne bude tako iskrivljena.

Građani Hrvatske, srećan vam ulazak u EU. Mi smo krenuli za vama. Sledićemo vaš put. Do pobede. Srećan sam što nam je EU sve bliža. Zapevajmo zajedno odu radosti.


No comments:

Post a Comment