08 October 2013

Sećanje na detinjstvo...


Sećanja su uvek deo nas. U njima, ponekad, nalazimo snagu da nastavimo dalje i da budemo jaki da izdržimo iskušenja koja nas očekuju.
Rodio sam se u poslednoj deceniji postojanja stare Jugoslavije. Detinjstvo mi je bilo obeleženo lepim igračkama, zanimljivim slikovnicama i u predškolskom dobu zanimljivim knjigama. Jedna od njih je upravo na slici iznad.
Odgovori na mnoga moja pitanja bili su smešteni između korica ove knjige. Lepo objašnjeno, prilagođeno dečijem uzrastu i moderno za ono doba. Još uvek je u mom ormanu i ponekad je prelistam, čisto da se podsetim na te lepe dane.

Kao i svako dete u to doba, odrastao sam i uz razne igre u obližnjem parkiću. Tu su bile školice, klikeri, žmurke i šuge.
Imali smo jedno zdravo detinjstvo.

Voleo sa Čokolino, Plazmu, Fructalove sokove...
Ali i imao sam omiljene crtane i TV junake uz koje sam odrastao. Ranije su deca mnogo više bila poštovana od strane urednika televizije. U vreme mog detinjstva još uvek su u ponudi bila dva tv kanala, a kada sam napunio 7 godina pojavio se i treći kanal. I to je bilo to.
Ali i na samo toliko kanala deca su imala više sadržaja, crtanih filmova i emisija. Kao mali jako sam voleo da gledam Duška Dugouška, Patka Daču, Porodicu Šalabajzerić, Generalovu radnju, Poručnika Draguljčeta.
Jako su me zabavljale avanture Diznijevih junaka u čuvenoj "Mikijevoj radionici".

Ovom prilikom ću napraviti mali multimedijalni vremeplov. Ovo su neki od mojih omiljenih crtaća iz doba detinjstva:




Da, to su ti crtani filmovi našeg detinjstva. Ali, pored njih tu su i razne TV emisije. Svako se seća dečijih TV serija: "Kocka, kocka, kockica", "Priče iz Nepričave", "Metla bez drške", "Neven". Meni je ostala upečatljiva Milena Dravić, po ulozi u seriji "Metla bez drške" igrala komšinicu Dušicu koja je puno volela šnenokle. A i ja sam ih voleo, a volim ih i danas :)






A uspavljivao me je i stari lav iz kratke dečije emisije "Laku noć, deco". Ta emisija je uspavljivala milione dece, činila im je detinjstvo zabavnim, punim magije i lepote. Glasove lutkama pozajmljivali su naši poznati glumci Danica Maksimović, Dragan Laković, Đuza Stojiljković, Ljubiša Bačić, Tatjana Lukjanova i drugi. Lepe priče iz čarobne šume u kojoj životinje uče decu pravim vrednostima. I na kraju spavanjac.


Voleo sam i knjige. Bajke iz svih kraja sveta. Omiljena dečija spisateljica bila mi je Astrid Lindgren. "Pipi Duga čarapa", "Mio min mio" i ostala dela ove spisateljice bila su nerazdvojni deo mog detinjstva. Naravno i Dr. Seus "Kako je Grinč ukrao Božić".




Bilo je to bezbrižno detinjstvo, puno eurokrema, "Galeb" čokolade i ostalih malih čarobnih dečijih stvari. Vratite se malo u detinjstvo i setite se šta treba da znači drugarstvo. Zajedno smo i lepši i jači.




Do narednog posta, pozdravljam vas.

P.

2 comments:

  1. Da bila su to lepa i bezbrizna vremena I detinjstva moje dece. Danas su sasvim druge price I vrednosti.

    ReplyDelete