02 March 2013

Očima jednog putnika

Volim da putujem. Verovatno u meni teče nomadska krv, pomešana sa avanturističkim duhom mojih predaka. Uživam dok putujem, rado idem na neka lepa, za mene još uvek neotkrivena, mesta.

Bilo da su to prelepe plaže Grčke, vrhovi tajnovitih planina u Srbiji ili dvorane dvoraca u Beču, kroz čije hodnike još uvek odzvanjaju glasovi burne istorije iz carskih vremena. Posetio sam nekoliko puta Beč, putovao širom Srbije, svratio do Bugarske, popio kafu na obali Egejskog mora, udisao svež jadranski vazduh i jeo sladoled na Stradunu. U ušima mi još uvek odzvanja zvuk tambure sa vojvođanskih salaša, u svome sećanju nosim miris borova sa Zlatibora, a pođe mi voda na usta na samu pomisao na girose koje sam jeo u grčkim tavernama.

I sve to želim da podelim sa vama na ovom blogu.

BEČ




Carski Beč, hiljadu ljudi, puno različitosti, dobro ukomponovane u večnost istorije na svakom koraku ovog starog evropskog grada. Velelepni Štefansplac, Dunavski toranj koji para oblake, magični Šenbrun koji u sebi krije istoriju Habzburške monarhije i velelepni Prater, koji u sebi krije zabavu i radost. Nezaobilazne bečke šnicle i pivo koje prosto opija i daje povod svakom putniku da se jednostavno veže za ovaj grad.



PARALIJA I OLIMPIK BIČ




Plavetnilo Egejskog mora, miris planinske svežine Olimpa, pomešan mirisom soli koja isparava sa površine mora, ljubav u svakoj čaši lokalnog vina, duge večernje šetnje po peskovitoj plaži, miris krofni na plažama koje prodaju prodavci i šum večernjih talasa dok se uspavljujem.



Za sada samo toliko. Po sećanjima pribiram ostatke, mirise, likove, osmehe. I planiram. Planiram ponovo da putujem. Zato sam i nedavno boravio na 35. Sajmu turizma u Beogradu. Putovanja jesu u mom srcu, deo mene, deo moje duše. Svakom mestu koje posetim, ja se uvek vratim. Bar jednom. Zato i ne mogu da razumem neke ljude koji me pitaju: Kako ti ne dosadi toliko putovanja?

Svojim pogledom punim neverice im odgovaram da reč DOSADA nikada ne ide uz termin PUTOVANJA.

Ali ljudi koji se nikada nisu makli iz rodnog mesta za to nemaju razumevanja. Zato se ja trudim da pored sebe imam ljude koji vole da putuju.

Redovno posećujem i sajtove www.discoversoutheastserbia.com i www.turizamiputovanja.com čiji autor je moj prijatelj Milan Stojković, turizmolog iz Bora. Na njima se može naći puno informacija za putovanje, lepih predloga za neka specijalna putovanja i ovi sajtovi mi ponekad služe da pobegnem iz realnosti na neka nova, tajnovita, romantična mesta.

Na kraju, evo i jednog video zapisa sa Sajma turizma iz Beograda. A o Sajmu nešto više u narednom postu.


No comments:

Post a Comment