17 March 2013

Putovanja u srcu - pod kupolama Sajma turizma


Kao što sam onomad i obećao, ovom prilikom ću pisati o 35. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu. Puno ljudi, velika gužva, puno ponuda zanimljivih destinacija. Kao da smo u najlepše vreme u kome nema krize, niti besparice.
Svakako, hit destinacija turista iz Srbije i ove godine bila je Grčka. Olimpijska regija, Sitonija, Halkidiki, ali i nova destinacija - ostrvo Lezbos. Puno popusta, pa ste tako mogli da nađete letovanje u sezoni za samo 100 evra na obali Egejskog mora. Jedan od najlepših štandova je bio štand turističke agencije Astra iz Beograda. Zamislite tavernu sa stolovima na kojima su kockasti stolnjaci. E, tako je izgledao štand Astre.


Zemlja domaćin ove godine bila je Nemačka. Divna prezentacija nemačkih gradova, deo bogate kulture ove zemlje pretočen je u jedan kutak beogradskog sajma. Ja ovde dobih i nagradu, pa ću jedan vikend u oktobru provesti u Minhenu u vreme čuvenog Oktoberfesta. :)

Ništa manje zanimljive nisu bile prezentacije Slovenije, Hrvatske, Brazila, Indonezije, Kube i Turske. Glavni adut Slovenaca su njihovi gradovi, primorje i terme. Meni su se najviše dopali Portorož, Terme Olimija i Postojnska jama, ali i siti brejk do Ljubljane bi mogao doći u obzir. Bar zbog simpatičnog zmajčeka koji je mamio osmehe svim posetiocima :)


Hrvatska je po tradiciji nudila svoje proimorje, ali i kontinentalni deo. Brazil je bacio akcenat na Rio i Karneval, pa su mnogi, ponajviše muški posetioci, svraćali često do brazilskog štanda.
Jedna zaista divna ekipa je meni privukla pažnju. Posvećenost, kvalitet i iskrenost svih onih koji su bili na štandu, imao je štand turističke agencije Mayak. Ponuda koja se ne odbija, topao pristup i odgovor sa osmehom svakom posetiocu i uvek spreman promo materijal. Naravno, sa nekim ljudima iz ove agencije sam se još letos upoznao na moru, kada sam koristio njihove usluge na izletima. Zato sam i znao da će tako i biti na Sajmu. Pohvale i pozdrav za Dušana Radojčina i Dušicu Đenić, sa kojima ću se, bar se tako nadam, videti i ovoga leta.
Na sajmu sam video i mnoge drage ljude i upoznao nove prijatelje. Milan Stojković, moj dobar drug i sve čitaniji bloger iz oblasti turizma imao je uspešan boravak na Sajmu turizma, pa smo se i ovom prilikom videli i razmenili utiske. Tu je bio i Dragan Gulić, moj uvaženi i dragi kolega, novinar nekadašnjeg Trećeg kanala i vlasnik sajta i lista "Dobro jutro Columbo", pa smo na štandu borske Turističke organizacije razgovarali o planovima vezanim za ovaj renomirani i meni omiljen list. Dodao bih tu i moju dragu drugaricu Mimu Živković, prijatelje sa Kosova, ali i Dragicu Novaković, jednu divnu osobu koju sam ovom prilikom upoznao. Na štandu Bugarske bio je i gazda Đorđe iz Nesebara, koji me je pozvao da tokom ovog leta posetim ponovo ovaj lepi primorski grad u Bugarskoj. To ću i učiniti, ali tek naredne godine, tako da, gazda Đorđe, vidimo se i na narednom sajmu, ali i na moru u Nesebaru.





Tu je bila i draga Maja Mladenović, koja je sa uspehom prezentovala Mlavske i Soko terme, uz nezaobilazne trubače. Neka zvuk trube svakog turistu dovede do ovih lepih mesta.



Sve pohvale i za ekipu Turističke organizacije iz Bora, preduzeća "Srpska kruna", ali i Klub RTB-a Bor, Hotel "Jezero" i konačište "Vertigo" koji su na lep način prezntovali svoju ponudu na Sajmu turizma.

Evo i jednog video zapisa sa Sajma Turizma:



I na kraju kući sam doneo nekoliko kilograma raznih promo knjživa, DVD diskova i fleš memorija. Da mi i ovaj Sajam turizma ostane u lepom sećanju. Doviđenja do narednog sajma.



1 comment: