04 March 2013

Žiri antisluhista, namagarčena publika i Kalimero

Iako sam obećao da ću pisati o Sajmu turizma, koji je nedavno održan u Beogradu, ipak sam odlučio da u ovom postu nešto više kažem o Beosongu.


Ovaj festival lakih nota, iz godine u godinu, izaziva sve veće skandale, Kao da ništa u ovoj zemlji ne može da se reši bez mućki, podmetanja, bratskih, kumovskih i dođeš mi - dođem ti kombinacija. A publiku i dalje niko ne pita.
Ove godine većina ljudi bila je zatečena nemuštim izborom "stručne" selekcione komisije koja je birala koje će se pesme naći u polufinalu. Pored nekoliko ok pesama, sve su ostale bile u tužnom fazonu, kao da je u zemlji proglašen dan žalosti. Ko god da je procenio da će balada da osvoji evropu, loše je procenio.

Ipak, na prvom kanalu Medijskog javnog servisa Srbije smo u obe večeri gledali zapravo okršaj dve privatne televizije i njihovih pulena. Kao da je RTS bio gostujući teren za okršaj Prve i Pinka.

Trač rubrike, polujavne i polutajne muške i ženske alapače su već desetak dana pred festival počele sa procenama ko će pobediti. Čak su i komentari uredno postavljani na mnogim internet sajtovima. Pošto mnoge firme plaćaju pojedincima da im ostavljaju komentare i prave tu agresivnu internet kampanju, tako su, verovatno, obe televizije dobro odrešile kesu u te svrhe. Pričalo se pričalo, pa je najzad došlo polufinalno veče.

Nakon prvih nekoliko pesama, na društvenim mrežama počelo je prozivanje  "stručne" komisije, psovanje njihovog sluha i ukusa. Da sam ja bio jedan od članova te komisije, ja bih se, nakon takvih prozivki, ozbiljno razmislio da li da budem i član Saveta mesne zajednice, a da ne govorim o komisiji koja bira pesmu koja će nas predstavljati u Evropi.

Elem, završeno je polufinalno veče, a već su ljudi na forumima u 90% slučajeva pretpostavili ko je ušao u prvih pet. I tako i bi. Jedan pevač i osam pevačica.

Dok su plasirani u finale slavili, pevačica Maja Nikolić je po svome starom običaju, počela kao Kalimero odmah u glas da viče "Nepravda", čak je upotrebila i izvornu srpsku reč "Oportuniti", kako bi dala na značaju ozbiljnosti situacije.

Dok se pripremalo finale, Majina filozofska izjava vrtela se po televizijama i internet sajtovima. A onda je došlo finale. Opet otpevano 5 "najboljih" pesama, i krenulo je SMS glasanje. Nakon 3. minuta, kažu mnogi, da su im stizali odgovori od automata da je glasanje završeno, iako po propozicijama festivala traje 10 minuta.

Onda je usledilo famozno proglašenje "pobednika" iako smo svi na Twitteru znali da će piak pobediti "Moje 3" sa "Moje Prve" nego Dule Svilar sa "Pinka" jer Glavonja ne bi mogao sebi da oprosti da neko sa ružičaste televizije pobedi na Javnom servisu.

A publika u studiju kao da je stigla iz Zemlje Dembelije. Aplaudira sva u euforiji.

Još jedan festival završen, tu je i kinta od SMS glasova, a tu je i zadovoljena sujeta. Bravisimo.

Da su pravili račun bez krčmara pokazaće plasman te pesme na predstojećem ESC.

Jedina svetla tačka bili su voditelji ove manifestacije. Gorica i Dragan bili su svoji i dosledni, a Maja Nikolić je stoiči izdržala napeti naboj koji se osećao u studiju. Sve pohvale za nju, jer da sam ja vodio program, počeo bi da psujem Glavonju u prajm tajmu, ni RRA ne bi mogla da me spreči.

I naravno, Saška Janković je svetla tačka ovog festivala.


Nadam se da nas u Malmeu neće puno obrukati. Iako bi mnogi želeli da je tako. Ja ću glasati za predstavnike Grčke i Bugarske.

BUGARSKA

GRČKA



1 comment:

  1. Meni se pesma kou peviju naše devojke dopada. Vesela je i peljiva, pava pesma za Evroviziju. Samo napred, devojke :-)

    ReplyDelete